Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer

Villkor och information

Hos oss på ROOMITY handlar du enkelt och tryggt! Vi har inget minsta ordervärde och du kan själv välja hur du lägger upp din betalning tack vare vår samarbetspartner Klarna.  

  • Enhetsfrakt till Sverige 59 SEK
  • Vi strävar efter så snabba leveranser som möjligt
  • Alltid 2 veckors öppet köp
  • Kund står för returfrakt
  • Vi svarar snabbt på [email protected]

Betalning och priser

Betala enkelt och tryggt hos oss
Betalning sker via vår samarbetspartner Klarna. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet.
Har du frågor om din faktura? Vänligen kontakta Klarnas kundsupport på 08–120 120 10 eller på https://www.klarna.com/se/kundservice. 

Du kan handla som privatperson och företag i Sverige.

Att betala med Klarna är enkelt! Ange bara dina uppgifter i vår kassa. Dina uppgifter finns redan i fyllda om du handlat via Klarna tidigare. En snabbkontroll på cirka en sekund görs då för att säkerställa dina personuppgifter och godkänna ditt köp. Vi skickar din beställning till dig när ditt köp godkänts. Du kan välja att Betala direkt, Betala Senare eller Dela upp. Väljer du att betala via faktura skickas den till dig via e-post och du har efter ditt köp alltid 30 dagar på dig att ta emot och titta på dina varor innan betalning. Villkor för betalning via Klarna hittar du här https://www.klarna.com/se/villkor/ men anges även i kassan.  


Priser
Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive avgifter för frakt. För beställningar inom Sverige visas priser inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på webshopen, exempelvis fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager.

Leveranser och returer

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

Hemleverans

Fast pris 59 SEK för leveranser inom Sverige. Din beställning skickas med PostNord och delas ut i din brevlåda eller fastighetsbox. 


Hämta kostnadsfritt på vårt lager 

Hämta din beställning kostnadsfritt på vårt lager i Sundsvall. Efter din beställning kontaktar vi dig och gör upp en tid som passar. Kostnad 0 SEK. 


Leveranstid

Din order börjar packas så snart vi fått beställningen och levereras så snabbt vi kan. 

Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till dig som kund gällande leveransförseningar. Du som kund har dock alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. 


Returer

Du har enligt distansavtalslagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Detta gäller dock ej för varor som beställts med personiferat tryck. För dessa varor gäller ej öppet köp eller ångerrätt vilket då gäller läderprodukter med tryck på.

Vill du utnyttja öppet köp ska detta ske inom 14 dagar och varan ska skickas tillbaka komplett, i originalkartong med en anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp. Bifoga även uppgifter om ditt namn och ordernummer i paketet.


Returer sker på din egen bekostnad. Om varan är defekt eller om vi har packat fel står vi självklart för returfrakten. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar kunden frakten i båda riktningar. För att göra en retur kontaktar du oss på [email protected] och uppger namn och ordernummer. Vi mejlar ut en retursedel till dig som kan skrivas ut och fästas på ditt paket. Returfrakten betalas av kunden.

Vid retur ansvarar du som kund för varan, därför är det viktigt att varan inte kommer till skada under transporten. För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan, men du får inte använda den. Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.


Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan via våran partner Klarna, när vi fått varan tillbaka till oss.

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Information om oss

ROOMITY Inredning & Design
Bergsgatan 32 A
852 36 Sundsvall

Kontakt: [email protected]